11111

DERS TANITIM BİLGİLERİ


spor.ss.ieu.edu.tr

Dersin Adı
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
Güz/Bahar
Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
Dersin Türü
Seçmeli
Dersin Düzeyi
-
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri Tartışma
Grup çalışması
Soru & Cevap
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Bu dersin sonunda öğrenciler inovasyonun iş dünyası, ekonomi ve toplum üzerindeki etkilerini ve önemini değerlendirebilecektir.
  • Bu dersin sonunda öğrenciler inovasyonun çeşitliliğini, kapsamını ve karmaşıklığını değerlendirerek inovasyon yönetimi ile ilişkili konuları, sorunları ve teknolojileri tartışabilecektir.
  • Bu dersin sonunda öğrenciler inovasyon ile ilişkili çeşitli teorilerin, modellerin ve kavramların arasındaki bağları, ilişkileri ve birliktelikleri betimleyebilecektir.
  • Bu dersin sonunda öğrenciler şirketlerin inovasyon deneyimlerini ve uygulamalarını akademik teorilerle örtüştüğü ve ayrıldığı noktaları karşılaştırabilecektir.
  • Bu dersin sonunda öğrenciler eleştirel düşünce becerilerini sunumlar yoluyla değişik iş durumlarına uygulayabilecektir.
Ders Tanımı

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
X
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Giriş ve dersin tanıtımı
2 İnovasyon Nedir? • Birkinshaw, J., Cyril B., and Barsoux, J. L. (2011). The 5 myths of innovation. MIT Sloan Management Review, Vol. 52, No. 2, pp. 43-50.
3 İnovasyonun Kaynakları • Drucker, P. F. (2002). The Discipline of Innovation. Harvard Business Review, Special Issue, pp. 5-10. • Arthur, B. W. (2007). The Structure of Invention. Research Policy, Vol. 36, No.2, pp. 274-284.
4 İnovasyonun Döngüsü ve Dinamikleri • Utterback, J. M. (1996). Mastering the Dynamics of Innovation. Cambridge: Harvard Business School Press, pp. 23-55. • Anderson, P. and Tushman, M. L., (1990). Technological Discontinuities and Dominant Designs: a cyclical model of technological change. Administrative Science Quarterly, Vol. 35, No.4, pp. 604-633. • Cooper, A. C. and Smith C.G. (1992). How Established Firms Respond to Threatening Technologies. Academy of Management Executive, Vol. 6, No. 2, pp. 55-70.
5 İnovasyon Süreçleri • Cooper, R. G. (2008). Perspective: The StageGate® Idea-to-Launch Process: Update, What's New, and NexGen Systems. Journal of Product Innovation Management, Vol. 25, No. 3, pp. 213-232. • Brown, T. (2008). Design thinking. Harvard Business Review, Vol. 86, No., pp. 84-92. • Day, G. S. (2007). “Is it real? Can we win? Is it worth doing?: managing risk and reward in an innovation portfolio”. Harvard Business Review, Vol. 85, No. 12, pp. 110-120.
6 Hizmet İnovasyonu
7 MIDTERM
8 Yaratıcılık: Temel Yaklaşımlar • Sutton, R. I. (2001). “The Weird Rules of Creativity”. Harvard Business Review, Vol. 79, No. 8, pp. 94-103.
9 Çekişmesiz Pazar Alanı Yaratmak ve Rekabeti Etkisiz Kılmak • Kim, W.C. and Mauborgne, R. (2005). “Blue Ocean Strategy: from theory to practice”. California Management Review, Vol. 47, No. 3, pp 105-121. • Suarez, F. and Lanzolla, G. (2005). “The Half-truth of First-mover Advantage”. Harvard Business Review, Vol. 83, No. 4, pp. 121-127.
10 Yaratıcılık Çalıştayı • Sutton, R. I. (2001). “The Weird Rules of Creativity”. Harvard Business Review, Vol. 79, No. 8, pp. 94-103.
11 Açık inovasyon: kurumdışı işbirlikleri ve tüketicilerle inovasyon • Chesbrough, H. (2006). “Open Innovation: a new paradigm for understanding industrial Innovation” in Chesbrough, Vanhaverbeke and West (eds.), Open Innovation: Researching a New Paradigm, Oxford: Oxford University Press, pp. 1-14. • Porter, M. E. (1998). Clusters and the New Economics of Competition. Harvard Business Review, Vol. 76, No. 6, pp. 77-90. • Thomke, S. H. and von Hippel, E. (2002). “Customers as Innovators: a new way to create value”. Harvard Business Review, Vol. 80, No. 4, pp. 74-81.
12 Şirketlerde İnovasyonu Sürekli Kılmak • Catmull, E. (2008). “How Pixar Fosters Collective Creativity”, Harvard Business Review, Vol. 86, No. 9, pp. 64-72. • Evans, H. (2005). “The Eureka Myth”. Harvard Business Review, Vol. 83, No. 6, pp. 18-20. • Hargadon, A. and Sutton, R. I. (2000). “Building an Innovation Factory”. Harvard Business Review, Vol. 78, No. 3, pp. 157-167 • Kanter, R. M. (2006). “Innovation: the classic traps”. Harvard Business Review, Vol. 84, No. 11, pp. 72-83
13 Proje Sunumları
14 Proje Sunumları
15 Dönemin gözden geçirilmesi  
16 Dönemin gözden geçirilmesi  
Ders Kitabı Yukarıda belirtilen kitap bölümleri, power point sunumlar.
Önerilen Okumalar/Materyaller İnovasyon konusunda öne çıkan uygulamaların tanıtıldığı uluslar arası yapan gazetelerin/dergilerin ve diğer çevirimiçi yayınların internet siteleri.

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
1
5
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
1
20
Portfolyo
Ödev
1
15
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
1
30
Seminer/Çalıştay
2
10
Sözlü Sınav
Ara Sınav
1
20
Final Sınavı
Toplam

Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
7
100
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
Sınıf Dışı Ders Çalışması
16
3
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
10
1
Portfolyo
Ödev
1
10
Sunum / Jüri Önünde Sunum
3
17
Proje
1
30
Seminer/Çalıştay
2
Sözlü Sınav
Ara Sınavlar
1
Final Sınavı
    Toplam
197

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Lisans yeterliliklerine dayalı olarak İşletme alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirmek ve derinleştirmek

X
2

İşletme alanı ile ilgili diğer disiplinler arasındaki etkileşimi kavramak ve edindiği bilgi ve becerileri disiplinlerarası boyutta incelemek

X
3

İşletme alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanmak

X
4

İşletme alanında uzmanlık gerektiren sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümlemek.

X
5

İşletmecilik ve yönetim alanlarında karşılaştığı bir sorunu, bağımsız olarak değerlendirmek, çözüm yöntemi geliştirmek, çözmek ve sonuçları değerlendirmek

X
6

İşletmecilik alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı öngörülmeyen karmaşık durumlarda, bütünsel ve yaratıcı düşünerek yeni stratejik yaklaşımlar geliştirmek ve sorumluluk alarak çözüm üretmek

X
7

İşletme alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirmek, var olan bilgilerin yenilenmesi yoluyla sürekli öğrenmeye teşvik etmek ve ileri düzey çalışmalarını bağımsız olarak yürütmek

X
8

İşletme alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarmak

X
9

İşletmecilik alanında sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemek, etkili ilişkiler geliştirmek, bu ilişkileri sürdürmek ve takım çalışmasını en etkin şekilde uygulayabilen, riski ve değişimi yöneten liderler yetiştirmek

X
10

İşletmecilik ve yönetim alanlarıyla ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirmek ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirmek

X
11

İş etiğinin değerlerine uymanın gereğini özümsemek, işletme alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında her şart altında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olmayı öğretmek ve denetlemek

X
12

Bir yabancı dili kullanarak işletme alanı ile ilgili bilgileri izlemek ve meslektaşları ile sözlü ve yazılı iletişim kurmak (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1)

X
13

İşletme alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanmak (“European Computer Driving Licence”, Advanced Level”)

X

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 

İzmir Ekonomi Üniversitesi | Sakarya Caddesi No:156, 35330 Balçova - İZMİR Tel: +90 232 279 25 25 | webmaster@ieu.edu.tr | YBS 2010